Hoe krachtig Facebook is als je het goed gebruikt

Grenzelooswerk is nu ruim een half jaar in de lucht. En we zijn zeer tevreden met hoe het nu gaat. Echter, een half jaar geleden wisten we nog niet hoe we Grenzelooswerk bekend konden maken. We wisten dat social media een erg makkelijk middel daarvoor is. Maar gebruik maken van social media is makkelijker gezegd dan gedaan.

Toen we begonnen hebben we ons gelijk gestort op Facebook. Logisch, want Facebook is nou eenmaal het grootste social media platform van dit moment. In het begin zorgden we er alleen maar voor dat mensen onze pagina gingen liken. Waarom? Omdat we op die manier een groter bereik creëerden. En daarnaast krijgt je bedrijf meer aanzien als anderen het leuk vinden. We namen onze laptop mee naar feestjes en vroegen of vrienden hun vrienden op Facebook uit wilden nodigen om onze pagina te liken. Zo maakten we een leuke start en binnen enkele weken
bereikten we de 500 likes. Hierdoor kregen we ook meer traffic op de website. We deelden af en toe een vacature op Facebook. Maar gek genoeg werden dit soort berichten nooit veel geliked en gedeeld.

Na een tijdje gingen de likes niet snel genoeg meer en zijn we gaan kijken naar andere manieren om meer aandacht voor onze pagina te krijgen. We zijn begonnen met het promoten van
berichten. Toen die tijd hadden we een vacature van Bumpers uit Spanje staan. Na een promotie actie van ongeveer een week genereerden we een bereik van tegen de 80.000. Dit werkte dus goed. Maar toen we dit later ook met andere vacatures gingen proberen gek genoeg niet meer. En daarnaast kwamen er wel wat nieuwe likes bij maar het haalde niet zijn doel. We moesten dus verder kijken.

Toen zijn we naar een social media bedrijf gegaan en hebben daar met de eigenaar gesproken. Na dit gesprek was ons eindelijk duidelijk wat we misten. Wat we misten was beleving. Mensen die onze Facebookpagina liken vinden het leuk dat we werk aanbieden. Maar ze vinden het nog veel leuker om te zien waarom werken in het buitenland zo leuk is!

Vanaf dat moment zijn we begonnen met het delen van ervaringen van jongeren die in het buitenland zijn geweest. Eerst zijn we dit gaan doen op de website zelf. In de vorm van reviews.
Dit leidde direct tot een stijging van de inschrijvingen. Hierna hebben we dit ook toegepast op onze Facebookpagina. Met als gevolg dat veel meer mensen het gingen liken, delen en erop
reageerden.

Kort gezegd, vind een manier om op je Facebookpagina beleving te creëren. Hierdoor vinden mensen het leuk om de pagina te volgen en op de hoogte te blijven van wat er speelt.

Geplaatst op: 28-05-2015 door Rémon Wobbema