Anicio Blom – Piece of the Piece

Piece of the Piece haalt haar inspiratie uit kunst en cultuur van over de wereld. Op een slow fashion en moderne manier wordt het samengebracht in verwisselbare geborduurde patches voor kleding.

Anicio Blom – Piece of the Piece"Het is een stukje schilderij op een kledingstuk die de consument kan sparen of dragen."
Editie:17
Bedrijf:Piece of the Piece
Hogeschool:NHL Stenden

Mijn naam is Anicio Blom, 26 jaar oud en student Communication Multimedia Design in Leeuwarden. Ik ben bezig om een kledingmerk te starten genaamd Piece of the Piece. Piece Of The Piece is een opkomend kledingmerk die zich richt op tijdloze en unisex kleding voor jongeren en volwassenen (15 – 30) die affiniteit hebben met (moderne) kunst en cultuur die het kledingstuk zelf kunnen personaliseren door middel van verwisselbare patches. Het doel hiermee is om de doelgroep bewuster om te laten gaan met kleding en ze kennis mee te geven over verschillende culturen en kunst.

 

Piece of the Piece haalt haar inspiratie uit kunst en cultuur van over de wereld. Op een slow fashion en moderne manier wordt het samengebracht in verwisselbare geborduurde patches voor kleding. Door het verwisselbare element zal de consument minder kleding kopen en duurzamer omgaan met een kledingstuk.

 

Piece of the Piece maakt haar designs digitaal die vervolgens in stukken verdeeld wordt, De consument bepaalt hierdoor zelf welk stukje van het stuk hij of zij wil dragen. De productie van de verwisselbare patches worden gemaakt en op kleding bevestigd in Nederland. Het productie proces is dan 100% Made in Holland.

 

De kledingstukken van Piece of the Piece zijn voornamelijk casual basics (T-Shirts, Hoodies) die voorzien zijn van een applicatie waarbij het design verwisselt kan worden. Het formaat van de applicatie kan per collectie in een andere vorm zijn. Piece Of The Piece zal bij elke release van nieuwe patches het verhaal en de inspiraties omschrijven om de consument kennis mee te geven over het ontwerp. Kortom het is een stukje schilderij op een kledingstuk die de consument kan sparen of dragen.

 

Tijdens De Noorderlingen verwacht ik veel te leren op het gebied van ondernemen en het zakelijke zoals de financiële kant. Ook verwacht ik dat het concept een echt merk gaat worden na deze minor. Ik heb voor De Noordelingen gekozen omdat ik van oud deelnemers heb gehoord dat het traject beschikt over inspirerende gastsprekers en het mij als ondernemer verder zou helpen.