“Ik wil met JNGL Clothing een kledingmerk groot maken dat zich kenmerkt door unieke en opvallende designs en waarbij milieuvriendelijkheid een belangrijke rol speelt”
Hi,
Ik ben Joost, 22 jaar en geboren en getogen nuchtere Achterhoeker, Op dit moment ben ik bezig met mijn studie “Ondernemerschap & Retail Management” aan het Windesheim en ga ik deze minor combineren met het afstuderen.
Ik heb de studie “Ondernemerschap & Retail Management” gekozen, omdat ondernemen mij altijd al erg trok en ik altijd bezig ben met het bedenken van verschillende concepten/ideeën om een onderneming mee starten. In het tweede jaar van mijn opleiding heb ik al een eigen onderneming gehad in custom sneakers, genaamd “Deasy Customs”. Voor mij was dit de perfecte leerschool en ik kwam er vooral goed achter waar ik als ondernemer nog tekortkwam.
Ik besloot me volledig te storten op marketing en online marketing, aangezien ik merkte dat ik hier de meeste passie voor had tijdens het hebben van mijn eigen bedrijf. Ik ging op kamers wonen in Groningen en volgde de minor “Online Marketing”. Tijdens de minor was ik nog veel bezig met Deasy Customs, maar helaas moest ik hiermee stoppen, omdat ik het niet kon combineren mijn stage bij Tomorrowmen (Online marketingbureau).
Tijdens de minor leerde ik Chris Makhoul, één van mijn huidige compagnons, kennen. Nadat ik mij tijdens mijn stage een jaar lang heb ondergedompeld in de wereld van (online) marketing, kwam Chris met het voorstel of ik mede-eigenaar wilde worden van JNGL Clothing. Ik was al erg betrokken bij het bedrijf en daarom was het voor mij een logische keuze om deze kans aan te grijpen. Ik miste hebben van het eigen bedrijf namelijk erg en had ontzettend veel zin om weer te gaan ondernemen.
Het hebben van een eigen kledingmerk, of meerdere merken is altijd al een droom van mij geweest en met JNGL Clothing is daarmee een droom uitgekomen. Onze visies waren daarnaast ook erg overeenstemmend: kleding in best wel basic, en daar willen wij verandering in brengen met meer unieke en uitgesproken designs. Bij JNGL Clothing zetten wij dan ook verschillende designers in om de meest toffe designs te maken. We hopen dit netwerk continu uit te breiden, zodat we veel designers/artiesten een podium kunnen geven.
Naast het werken aan kleding met unieke en uitgesproken designs zijn we als JNGL Clothing bovendien veel bezig met verantwoord ondernemen. Zo proberen wij minimale verspilling in de gehele keten te waarborgen en aan het einde van de supply chain iets terug te geven aan de natuur in de vorm van het planten van bomen of recycling. JNGL Clothing heeft haar naam dan ook te danken aan ons streven om wederopbouw en instandhouding van natuurgebieden in stand te houden.
Bij De Noorderlingen heb ik een mooi doel voor ogen: volledig bezig zijn met JNGL Clothing en alles wat ik sinds mijn tweede jaar heb geleerd over (online) marketing toepassen op een nieuw niveau dan Deasy Customs destijds had. We hebben een mooi concept dat meer naamsbekendheid en groei verdient en ik wil dit graag met behulp van De Noorderlingen realiseren. Daarnaast verwacht ik met De Noorderlingen een mooie groep ondernemers te leren kennen met dezelfde mind-set en ambities om een onderneming/ meerdere ondernemingen op te richten. Ik ben erg benieuwd naar de verschillende inzichten en learnings die ik vanuit de groep op zal doen en of er eventuele samenwerkingen uit voort stromen.