Mark & Marco - YouBrand

Agenda

Social Media

Mark Nicolai & Marco Kraaijeveld: YouBrand

(Voorheen De Beelddenkers)

Doel: Het leveren van media content met marketingwaarde en met onze expertise bedrijven helpen in de multimediale commerciële wereld.

Ze waren altijd al bezig met video en fotografie. Marco had zich gespecialiseerd in de technische kant en Mark was sterk in het bedenken en ontwikkelen van concepten. Toen ze elkaar ontmoetten op de opleiding, kwamen ze er al snel achter dat ze elkaar goed aanvulden. De krachten werden gebundeld en bijna twee jaar geleden is het bedrijf ‘Mark & Marco: De Beelddenkers’ geboren.

Mark: “Vroeger wilde ik kok, architect of regisseur worden. Ik wilde iets bijzonders maken. Eén van die beroepen is het niet geworden, maar als zelfstandig ondernemer kan ik samen met Marco ook mooie dingen creëren. Dus wat dat betreft is mijn wens uitgekomen.”
Mark staat er niet van te kijken dat hij zelfstandig ondernemer is geworden. Het is hem met de paplepel ingegoten met een vader die ook zelfstandig ondernemer is en twee bedrijven runt. Marco is er gewoonweg ‘ingerold’, zoals hij het zelf zegt. Zijn hobby was fotograferen en daar heeft hij ook een opleiding voor afgerond. Maar omdat de groeipotentie momenteel bij video’s en YouTube ligt, heeft hij zijn focus verschoven van fotografie naar video. Marco: “Ik ben begonnen met video’s voor bruiloften en kleine feestjes. Er was steeds meer vraag en zodoende heb ik van mijn hobby mijn werk kunnen maken.”

En de opdrachten werden ook steeds groter en voor bekende opdrachtgevers. Ze hebben voor de Media Markt Leeuwarden een commercial gemaakt. Mark: “Die is op tv geweest, dus dat was best wel baas!” Uit naam van De Beelddenkers heeft Marco video’s gemaakt voor de wereldberoemde DJ Chuckie en DJ Afrojack. Marco: “Ik ben met DJ Chuckie mee geweest naar Ibiza om daar zijn leven en werk vast te leggen. Dat is wel een hele ervaring. Maar de week daarop liggen we in een tuin bloemetjes te filmen voor een agrarisch bedrijf. We werken voor zeer uiteenlopende bedrijven en dat maakt het ook zo leuk.” Mark: “Het maakt niet uit voor welk bedrijf je werkt, maar het belangrijkste is wat de klant van jouw product vindt. ‘Leuk’ is niet goed genoeg, we willen de klant verrassen, het moet zijn verwachtingen te boven gaan. We willen dat onze producten een ‘wauw’-effect hebben op de klant. Daar doen we het voor.”

Samen zijn ze verantwoordelijk voor het afleveren van vele video’s. Uiteenlopend van bruiloft video’s tot aftermovies van dancefeesten, van commercials tot bedrijfsfilms. En ze willen blijven groeien en zichzelf ontwikkelen. Met ondersteuning van het programma De Noorderlingen gaan ze een nieuwe, jonge markt betreden waarbij ze zich gaan richten op het bedrijfsleven en branding op YouTube. Mark: “We willen merken opnieuw in de markt gaan zetten met commercials op YouTube. Niet met standaard commercials die denken vanuit het merk of het product, maar met commercials die denken vanuit de klant en waar het niet zo dik bovenop ligt dat het om een commercial gaat.” Marco: “We hebben dit idee gepitcht bij een opdrachtgever waarvoor we al twee jaar werken. Daar mogen we het concept verder voor uitwerken.”

Wat Mark en Marco belangrijk vinden in hun bedrijfsvoering is om heel persoonlijk te zijn in de dienstverlening naar de klant. Mark: “Het begint vaak met kleinere opdrachten, die je natuurlijk wel serieus neemt en waarmee je een relatie opbouwt met je klant. Als die vertrouwensband er eenmaal is krijg je de echte opdrachten.” Mark: “In de huidige economie is het persoonlijke contact met de klant een van de belangrijkste dingen. En daarom heten wij ook ‘Mark & Marco: De Beelddenkers’, om onze bedrijfsnaam een persoonlijke twist te geven. Grotere bedrijven zijn toch minder persoonlijk. Wij zijn nog redelijk klein en houden de communicatie in eigen hand. Daarmee onderscheiden wij ons ook van onze concurrenten.”