Kevin Qualm - Qualmity Racing

Agenda

Social Media

Goedendag, bij deze zal ik mijzelf kort introduceren. Mijn naam is Kevin Qualm, 22 jaar en momenteel studeer ik in Leeuwarden, in de richting Communicatie & Multimedia Design.

Van jongs af aan leef ik al onder het mom van “waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan?”. Onder dit mom heb ik mezelf op jonge leeftijd tegen heug en meug aangemeld als deur-aan-deur verkoper. Daar stond ik dan met trillende benen aan de eerste deuren te kloppen, alleen na dit enkele weken gedaan te hebben ging het steeds gemakkelijker.

Vervolgens besloot ik het een stap verder te brengen en tot ieders verbazing in, alleen af te reizen naar Zuid-Korea om hier te studeren. Om het verhaal kort te houden zal ik vanaf hier een sprongetje van een jaar maken waarbij ik na vele avonturen besloot om terug te vliegen via Bali (Indonesië) richting Nederland.

Net als ieder land dat ik hiervoor bezocht was ik vastbesloten om hier te gaan karten (mijn grootste passie) en een gooi te doen naar het baanrecord. Na samen met een vriendin te zijn aangekomen bij de kartbaan bleek deze echter gesloten te zijn.

Vervolgens besloot ik terug in Nederland de minor Frisian Design Factory te volgen. Deze minor is volledig gericht op processen duurzaam maken. Het idee om een kartbaan te starten bleef echter door mijn hoofd spoken. Het was echter pas na enkele weken dat de puzzelstukjes op zijn plaats vielen.

Vanaf toen stond mijn plan vast, ik was vastberaden om de volgende periode een elektrische kartbaan in Bali te realiseren binnen de Noordelingen (of in ieder geval de grondbeginselen zodat ik hiermee kan afstuderen).  

Bij de realisatie van de kartbaan is het de bedoeling dat alle karts worden aangedreven op zonne-energie (geleverd door de Indonesische zon). Nu zal je misschien afvragen, waarom daar?? Dit is slechts de startlocatie en heeft te meerdere factoren. Zoals ik al eerder zei, ligt hier dus nog een ongebruikte baan welke overkoopbaar is. Daarnaast zijn er vele gunstige verdragen tussen Nederland en Indonesië, in combinatie met mijn netwerk en nog een aantal andere zaken maken dit land op het moment het gunstigste om te starten.  

Aangezien er bij de start grote investeringen vereist zijn, ga ik me deze periode voornamelijk richten op het draaien van pilots om onzekere factoren uit te sluiten.